Om Klubben

• Sindal Flyveklub er en meget aktiv klub.
  • Klubben er medlem af AOPA DMU (Dansk Motorflyver Union) og Dansk UL Flyver Union (DULFU).
  • Klubben råder over eget hangarområde på pladsen, hvor nogle af medlemmerne har opført deres egen hangar til deres fly. På nuværende tidspunkt er der opført 4 sådanne hangarer, men der er plads til yderligere 3-4 stykker.
  • Bestyrelsen består af 7 medlemmer: formand/formand for UL-Piloterne, næstformand/leder af teoriundervisningen, kasserer, sekretær/UL-Materielansvarlig og flychef/UL-Uddannelsesansvarlig, som er valgt efter vedtægterne på en generalforsamling. Der afholdes ordinær generalforsamling én gang om året, sidste torsdag i januar måned.
  • Der er tilknyttet 10 fly, som ejes af nogle af medlemmerne i klubben. Det er typer som bl.a. Cessna 150, C-172,  PA-28 , Desuden er der inden for de sidste år kommet UL-fly til samlingen - bl.a. i 2013 en ny Aeroprakt 22L og i 2014 en  samt en Pipistrel, Savanh, Shark..

Dakota Norway

I 2011 fik klubben et fantastisk venskab med Dakota Norway, som har en Douglas DC-3/Dakota og en North American AT-6 Harvard, begge fra 1943. Medlemmerne hos Dakota Norway er utrolig gæstfrie og behjælpelige samt støtter op om vores klub bl.a. ved vores arrangementer som "Åbent Hus". Ydermere er der nogle medlemmer fra Dakota Norway, som har meldt sig ind i Sindal Flyveklub, ligesom nogle af vore medlemmer har meldt sig ind hos Dakota Norway. Også en fin måde at støtte hinanden på!

Klubaften

Vi afholder løbende klubmøder og arrangementer i vore lokaler i Sindal Lufthavn.
Se kalenderen, som bliver løbende opdateret.
Hver den sidste søndag i måneden kl. 10-14 er der åbent klubmøde for alle interesserede, hvor vi mødes over en kop kaffe.
Er der fly hjemme og tillader vejret det, flyver vi en tur.

Arrangementer

I sommerhalvåret har vi en del flyveture såvel indland som udland. Indland kan det være en tur til Flymuseum og KZ & V Stævne i Stauning, besøg hos SAS i Kastrup, ture til Air Show og Fly-In stævner eller åbent hus på pladser rundt i landet. Udland kan det være tur til Sverige, Norge eller Tyskland etc.
I vinterhalvåret har vi en del arrangementer som virksomhedsbesøg, det kan være et besøg på Flyvestation Ålborg, Flådestation Frederikshavn, besøg TV2 Nord, besøg i klubben af F-16, Herkules - eller helikopter pilot samt andre interessante foredragsholdere, bowlingaften samt video fremvisning m.m.

Certifikat

Skulle du have interesse i erhvervelse af certifikat til motorfly (PPL(A), LAPL eller UL), kan dette lade sig gøre ved henvendelse til klubben, som indskriver elever og står for undervisning i teori, mens en flyveskole efter eget valg tager sig af den praktiske flyvning. Dog kan klubben skole den praktiske del til UL ved hjælp af egen instruktør. Klubben har af SLV (Statens Luftfartsvæsen), som i dag heder Trafikstyrelsen, fået "Registered Facility" som godkendelse til at undervise i teori til PPL(A) og UL certifikat samt indstilling til eksamen. Ligeledes undervises der også til radiobevis - kun nationalt indtil videre.

Har ovennævnte fanget din interesse:

Er du meget velkommen til at møde op til et klubmøde eller eventuelt kontakte formanden. Du er også velkommen til at lede videre på vores hjemmeside.

Bemærk, Det er ikke en betingelse, at du ønsker at få certifikat til fly eller er i besiddelse af et sådant for at blive medlem af klubben! Blot du har interessen for fly og flyvning.

Et medlemskab af klubben koster i dag kr. 350,00 om året..

Fly interesseret ??

Kontakt os for en snak